יום רביעי, 30 במאי 2012

האספה הכללית חידשה את המנדט של נציבת מועצת זכויות האדם של האו"ם ששגתה בעניין סין, איראן וישראל

למרות ספקות לגבי פועלה בעבר, האספה הכללית של האו"ם החליטה להאריך את כהונתה של נאבי פילאי, נציבת מועצת זכויות האדם של האו"ם, בשנתיים נוספות כך שתשרת בסך הכל 6 שנים.
 UN Watchהוא בין 38 קבוצות זכויות אדם שערערו על פועלה של פילאי ביחס למשטרי הדיכוי החזקים.


יחס מקל לסין: כאשר הוענק פרס נובל לשלום ב-2010 ללוחם זכויות האדם ליו ג'יאבו, פילאי נכנעה לללחץ סיני וסירבה להזמנה לטקס באוסלו, בטענה שעליה להשתתף בארוע שולי בז'נבה, אליו היא כלל לא טרחה להגיע בשנים קודמות. לאחר מכן היא טענה שכלל לא הוזמנה לטקס.

התעלמות מאיראן: פילאי נמנעה מפרסום כל תגובה רשמית בנוגע לאלימות כלפי המפגינים באיראן לאחר הבחירות לנשיאות ביוני 2009. תגובתה הראשונה הגיעה שלושה חודשים אחרי שפורסמו דו"חות ראשוניים וקטעי וידאו שתיעדו כוחות פרא-צבאיים שנתמכו על ידי הממשלה, בזמן שהם עוצרים, מכים והורגים מפגינים. קריאתה לממשלת איראן "לשחרר את העצורים, לקיים חקירות בנוגע ליחס שקיבלו ולהבטיח זכויות אדם" היתה בסך הכל חלק מנאום הפתיחה המסורתי לועידת האו"ם לזכויות אדם בספטמבר 2009. היא לא ערכה מסיבת עיתונאים ובחרה שלא להוציא הודעה מסודרת בעניין.

תמכה בהתקפה הערבית-איסלאמית על ישראל: בניגוד להצהרת מזכ"ל האו"ם באן קי-מון וקודמתה בתפקיד, לואיז ארבור, פילאי הביעה תמיכתה במדיניות מועצת זכויות האדם של האו"ם בנוגע לקיום נושא קבוע על סדר היום נגד ישראל (היחידה מבין 193 המדינות החברות) בכל כינוס של המועצה.  

לקריאת הפוסט המלא באנגלית לחצו כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה