יום חמישי, 31 בינואר 2013

יום זכויות האדם נפגם ע"י בחירת מאוריטניה בה נהוגה העבדות, כסגנית נשיא מועצת זכויות האדם

 

סוריה נותרה חברה בועדת זכויות האדם של אונסק"ו

 

ג'נבה 11 בדצמבר 2012 - UN WATCH גינה  את בחירת מאוריטניה - מדינה המאפשרת ל-800,000 מאזרחיה לחיות כעבדים - כסגנית נשיא מועצת זכויות האדם של האו"ם.
בנוסף, הארגון אשר מושבו בג'נבה, הודיע על כישלון הקמפיין שניהל בשנה החולפת  - בתמיכת 55 חברי פרלמנט וארגונים לא ממשלתיים - לגרום לאונסק"ו להדיח את סוריה מחברות בועדה לזכויות אדם של הארגון.
1. מאוריטניה נבחרה השבוע לסגנית נשיא מועצת זכויות האדם של האו"ם.
מועצת זכויות האדם של האו"ם נפגשה ביום ה-10 בדצמבר 2012 ובחרה במאוריטניה כסגנית הנשיא של המועצה לשנה הבאה - הדרגה השנייה בבכירותה בגוף זכויות האדם העליון וכן לתפקיד דווח המועצה. "השימוש ביום זכויות האדם בו מציינים את ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם, לבחירת המדינה הגרועה ביותר בהיבט קיום עבדות לתפקיד בכיר זה  - הינה בגנות האו"ם" , אמר הלל נוייר, מנכ"ל UN WATCH. "הדבר נוגד את השכל הישר".

לפי דו"ח עדכני של הגארידיאן "עד כ-800,000 אנשים מתוך אומה של שלושה מיליון וחצי איש נותרו  בגדר מטלטלין", כאשר הכוח והעושר מרוכזים באופן מובהק ע"י בהירי עור מורים, "מותירים מורים כהי עור שמוצאם מעבדות, ואפריקאיים שחורים בשולי החברה".
בדיון שהתקיים ב-10 בדצמבר 2012, פולין נבחרה כנשיאה, כאשר אקוודור, האיים המלדיביים ושוויץ נבחרו אף הם כסגני נשיאים.

נוייר התנגד גם לבחירת אקוודור בנימוק "עברה הידוע לשימצה בצנזור עיתונאים עצמאיים וסגירת עיתונים". UN WATCH  הביע צער כי בעוד הדיקטטורה של בלרוס ניצלה את הבמה בישיבה היום לבקר את בחירת פולין, אף אחת מהדמוקרטיות לא אמרה דבר על בחירת מאוריטניה ואקוודור.

2. שנה אחרי - למרות  ערעורים - סוריה עדיין חברה במועצת זכויות האדם של אונסק"ו
למרות רציחת עשרות אלפים מבני עמו, משטרו של בשאר אל אסד, נותר חבר מלא במועצת זכויות האדם של אונסק"ו "ולא נראה שלאיש באונסק"ו הדבר אכפת ולו כמעה", אומר מנכ"ל UN WATCH  הלל נוייר.
השבוע מצוין שנה להשקת קמפיין UN WATCH במסגרתו 55 חברי פרלמנט, ארגוני זכויות אדם וקבוצות דתיות קראו לסילוק סוריה - לאחר הבחירה הלא מוסברת בסוריה למועצה אשר שולטת על תלונות בדבר זכויות האדם ברחבי העולם.
"הגיע הזמן שאונסק"ו תפסיק להעניק לגיטימציה לממשלה אשר רוצחת ללא רחמים את בני עמה", אמר הלל נוייר, מנכ"ל UN WATCH.

"אונסק"ו מאפשרת לממשל אסד להלך זקופי גב בפריז, כבורר זכויות אדם של האו"ם  - דבר בלתי ניתן להצדקה אשר מהווה עלבון לקורבנות סוריה".

לאחר שאונסק"ו בחרה בסוריה למועצת זכויות האדם בנובמבר 2011, UN WATCH השיק קמפיין להפוך את ההחלטה, והוביל את ארה"ב ואנגליה ליזום דיון בנושא במרץ 2012. בעוד מחד החלטה המגנה את הפרותיה של סוריה אומצה בדיון ; מאידך, הדיון בהדחתה של סוריה ממושב אונסק"ו לזכויות אדם קוצר. דיוויד קיליון, שגריר ארה"ב, הפציר באונסק"ו לשקול מחדש את החלטתו. הטקסט הדליל כלל מלל המציע שראש אונסק"ו אירינה בוקווה תעלה את הנושא שנית, אך היא לא עשתה כן.


מוקדם יותר השנה, UN WATCH קיבלה הודעה ממשרד החוץ הבריטי, כי הוא יפעל לביטול חברותה הנתעבת של סוריה במועצה. בדואר אלקטרוני לUN WATCH, מציינת בריטניה כי היא "מגנה את המשך חברותה של סוריה במועצה זו וממאנת להאמין כי נוכחותה של סוריה תורמת לפעילות אונסק"ו או למוניטין שלו. לפיכך, התאחדנו עם מדינות אחרות לקדם נושא לישיבה של הדירקטוריון, במסגרתו נדון באופן מפורש בחברות סוריה בארגון" . בריטניה הביעה תקווה כי חברי דירקטוריון נוספים יצטרפו אליה במה שהיא כינתה "המצב הנתעב והאנומלי הזה".
מקורות בפריז טוענים שדיפלומטים באונסק"ו ממדינות שאינן דמוקרטיות מפחדים ליצור תקדים של הדחת ממשלות מדכאות. "הגיע הזמן שארה"ב ובריטניה יקיימו את התחייבותם וידרשו את סילוק סוריה", אמר נוייר. "חברותו הנמשכת של ממשל אסד מעמידה בשאלה את אמינות יעדי אונסק"ו לקידום זכויות אדם. חברות סוריה היא כתם מתמשך על מוניטין האו"ם בכללותו. ע"י שמירת אסד בעמדת השפעה גלובלית על זכויות אדם, אונסק"ו שולחת מסר שגוי. זהו עלבון בלתי מוסרי כלפי האנשים הסובלים בסוריה".



להרחבה בדבר קמפיין UN WATCH  לביטול חברות סוריה  באונסק"ו - ראה פוסט באנגלית.











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה