יום שישי, 19 באפריל 2013

אונסק"ו שותק בשעה שחמאס הורס אתר מורשת היסטורי על מנת להקים מחנה אימון לטרוריסטים

UN WATCH פנה השבוע בבהילות במכתב למנהלת הכללית של אונסק"ו, אירנה בוקובה (ראה קישור למכתב למטה), במסגרתו דרש הארגון נקיטת צעדים מיידים ע"י אונסק"ו לעצירת חמאס בהריסת נמל עזה בן ה-3,000 שנה והפיכתו למחנה אימונים לטרורויסטים, כפי שדווח באל מוניטור פלסטין פולס. עותק נשלח לשרת החוץ של האיחוד האירופאי קטרין אשטון, בו קריאה לאיחוד לנקוט בפעולה.
 
ההרס החלקי של נמל אנתדון העתיק, הכולל הריסות מקדש רומי ושרידים ארכיאולוגים מהתקופה הפרסית, ההליניסטית והביזאנטית - מתרחש בדיוק שנה לאחר שהמקום הוצע ע"י החברה החדשה באונסק"ו פלסטין כאתר מורשת עולמי.
 
UN WATCH קורא לבוקובה להביא את הנושא לדיון לפני מועצת המנהלים של הארגון הנפגש בימים אלו בפריז.
 
למרות שהדיון הדו-שנתי של אונסק"ו (אשר מתקיים עד ה-26 באפריל), כולל חמישה נושאים לדיון בנושא פלסטין - אשר שגריר ארה"ב כינה אותם "פוליטיים מאוד" וכאלו אשר נועדו "לבודד את ישראל" - אין כרגע כל דיון בנושא השתלטות בולדוזורים על אתר שמוצע להיות אתר מורשת עולמי - במטרה להופכו למחנה אימונים לטרוריסטים.
  
כמקובל באונסק"ו - ישראל היא המדינה היחידה בעולם המהווה יעד לביקורת בדיון החודש של אונסק"ו. בהקשר זה, ניתן לטעון כי אונסק"ו הינו הארגון הכי אנטי-ישראלי במערכת האו"ם.
 
שנה שעברה, לאחר קמפיין מסיבי של UN WATCH, אונסק"ו גינתה את סוריה באופן חריג. עם זאת, לא מתוכנן דבר בהקשר לסוריה במושב הדיונים הנוכחי של אונסק"ו. נהפוך הוא - משטרו הרצחני של אסאד ממשיך להחזיק אחד משלושים המושבים הנחשקים בועדת זכויות האדם של אונסק"ו, המאפשר באופן אבסורדי למשטרו של אסאד לשפוט התנהלות מדינות אחרות בתחום זכויות האדם.
 
 
 
מכתב UN WATCH  לאונסקו ולאיחוד האירופאי - בקישור להלן.
 
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה