יום שבת, 17 במאי 2014

ארה"ב וקנדה מחו על מינוי אשתו של פאלק לתפקיד באו"ם בטענה כי היא בעלת "דעות מוטות ומסיתות" ו-"שיפוט עגום"

מחברת המשנה של דו"ח גולדסטון, כריסטין שינקין, הפסידה במרוץ לתפקיד הדווחית המיוחדת לפלסטין לדיפלומט אינדונזי
בשבוע שעבר, כשבכיר האו"ם השנוי במחלוקת ריצ'ארד פאלק סיים את 6 שנות כהונתו כחוקר מועצת זכויות האדם, האו"ם מינה את אשתו ושותפתו האקדמית, הילל אלוור פאלק, ל-6 שנות כהונה משלה כחוקרת זכויות אדם. הזוג מנהל יחדיו מכון מחקר.

ג'נבה, מאי 2014 UN Watch גינה את החלטת האו"ם "הביזארית, המשוחדת והמונעת מאינטרסים פוליטים" להעניק משרת או"ם בכירה לאשתו מעוררת המחלוקת ושותפתו האקדמית של בכיר האו"ם המפוקפק ריצ'ארד פאלק. המינוי ניתן לאלוור באותו היום בו סיים פאלק את 6 שנות כהונתו כמומחה האו"ם להפרות זכויות האדם הישראליות.

למרות שהגישה טופס מועמדות מלא בתשובות סותרות, המביאות לכדי פסילה עצמית, ובו מעל 20 שגיאות כתיב, הילל אלוור (הידוע גם כהילל אלוור פאלק) מונתה לכהן כדווחית המיוחדת של האו"ם בנושא הזכות למזון, תפקיד שהוקם בזמנו על ידי קובה ומולא לראשונה על ידי ז'אן זיגלר – מייסד וזוכה פרס מועמר קדאפי לזכויות אדם.

"החלטות מהסוג הזה מאיימות להפוך את האו"ם לבדיחה" אמר מנכ"ל UN Watch הלל נוייר.

"פאלק היה מעריץ ידוע של תיאוריות קונספירציה בנושא 9/11 וסנגורם של קבוצות טרור, וכשכהונתו הגיעה לסופה מינה האו"ם את שותפתו המקצועית הקרובה ביותר – אשתו".

אלוור ובעלה פאלק מלמדים, מרצים ומפרסמים מאמרים יחד. בנוסף הם גם מנהלים יחד מכון מחקר.
פאלק זכה לגינויים חוזרים ונשנים במהלך כהונתו מצד מזכ"ל האו"ם בן קי-מון, ארה"ב, בריטניה וקנדה על שקידם תיאוריות קונספירציה בנושא 9/11 ותמך בפומבי בספר אנטישמי.

במקביל, לאחר קמפיין מחאה שהוביל UN Watch, הארגון מברך על הצטרפותן של ארה"ב וקנדה  למחאה ועל ההתנגדות החזקה שהביעו השתיים בפומבי.

ארה"ב: אלוור היא בעלת "דעות מוטות ומסיתות"

"ארה"ב מביעה שוב את דאגתה", נאמר בהצהרת המדינה, שטענה כי אלוור "נעדרת ניסיון רלוונטי" והטילה ספק "במוכנות שלה לתפקיד המדובר".

בנוסף, המשלחת האמריקאית למועצה הפנתה את תשומת הלב ל"דעות המוטות והמסיתות" של אלוור כלפי ארה"ב וישראל, אשר "סותרות את המקצועיות היבשה הנדרשת במרכז עבודתו של הדווח המיוחד".

ארה"ב טענה כי "המינוי עלול להציג באופן שלילי את שאר המנדטים המיוחדים של המועצה, שרובם ממלאים תפקיד מכריע בקידום והגנה על זכויות אדם ברחבי העולם".

שר החוץ הקנדי על אלוור: "שיפוטה עגום"

"הרקורד הפומבי שלה מציג בברור את שיפוטה העגום, כמו גם את קשריה לקבוצות שוליים" כתב שר החוץ הקנדי ג'ון ביירד במכתב ששלח לנשיא המועצה הנוכחי, הדיפלומט הגבוני נדונג אלה.

אלוור היא אחת מ-19 האקדמאים ודיפלומטים לשעבר שמונו בתחילת החודש כמומחים עצמאיים של מועצת זכויות האדם.

"מלבד אלוור, אנשים טובים רבים נבחרו היום, ואנחנו מצפים לעבוד איתם על מנת לקדם זכויות אדם לקורבנות ברחבי העולם", אמר מנכ"ל UN Watch הלל נוייר.

"זה באמת חבל שהעבודה של רבים מהמומחים העצמאיים, המהווים את גולת הכותרת במערכת זכויות האדם של האו"ם, מוכתמת ממינויי או"ם שאין להצדיקם, המונעים לחלוטין מאינטרסים פוליטים ואג'נדה אנטי-מערבית ואנטי-ישראלית" הוסיף נוייר.

ימים לפני המינוי שלח UN Watch מכתב למספר מדינות חברות במועצה שהסביר מדוע אלוור נכשלת מלעמוד בקריטריונים למשרת האו"ם. בין המדינות היו ארה"ב, אוסטריה, צ'כיה, אסטוניה, צרפת, גרמניה, אירלנד, איטליה, יפן, רומניה, בריטניה, וקנדה המשמשת כמדינה משקיפה.

אלוור, החולקת את השקפת עולמו של בעלה, תמכה פעמים רבות בתיאוריות הקונספירציה בנושא 9/11 ובהאשמת המערב וישראל באיסלאמופוביה ו"רצח עם".

"הילל אלוור אינה רק אשתו ושותפתו של ריצ'ארד פאלק, אלא היא גם תומכת נלהבת בנרטיב הפוסט-קולוניאלי הגס ומופשט שלו, העושה דמוניזציה לארה"ב, המערב וישראל, בזמן שהוא מהלל דיקטטורים כמו ארדואן וספרי קונספירציה על 9/11", הוסיף נוייר.

מחברת המשנה של דו"ח גולדסטון מפסידה במרוץ להחלפת פאלק, דיפלומט אינדונזי מתמנה במקום


המרצה באוניברסיטת לונדון ומחברת המשנה לדו"ח גולדסטון כריסטין שינקין נחלה מפלה לאחרונה כששמה הוסר מרשימת המועמדים להחלפתו של פאלק, ובמקומה תפס את התפקיד הדיפלומט האינדונזי לשעבר מאקארים ויביסונו.

זוהי הפעם השניה בה שינקין הגישה מועמדות לתפקיד והפסידה. בשנת 2006 היא נוצחה על ידי פאלק עצמו.
"בזמן ש-UN Watch היו הראשונים שהביעו את דאגתם מכמה מהצהרותיו הקודמות של הדיפלומטי האינדונזי", אמר נוייר, "נפגשנו ועבדנו עם השגריר ויביסונו בשנת 2005 בזמן שכיהן כיו"ר הוועדה לזכויות אדם – תפקיד אותו מילא בהגינות ובמקצועיות".

"למרות ההטיה המובנית במנדט החד-צדדי של האו"ם, הבוחן רק את ישראל ומניח כי זו אשמה מראש, אני מקווה כי השגריר ויביסונו יפתח דף חדש לתפקיד האו"ם".

"6 שנות כהונתו של פאלק התאפיינו בהאשמות מסיטות חסרות בסיס כלפי ישראל, שהביא בתורן לקיטוב המאיים להרחיק את הצדדים זה מזה".

"אנחנו צריכים אדם אשר יכבד את הסטנדרטים האוניברסליים, יגן באופן כן על זכויות האדם של כל האזרחים, ויעמוד במטרת האו"ם להביא אנשים יחדיו." 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה