יום רביעי, 18 ביוני 2014

האו"ם מעודד את סוריה: עסקים כרגיל


הצהרתו של מנכ"ל UN Watch הלל נוייר בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם, ניתן ב-18 ביוני 2014 במהלך 'דיאלוג אינטראקטיבי' עם וועדת החקירה לסוריה של המועצה. 

כבוד הנשיא, מה שוועדת החקירה תיארה זה עכשיו הוא לא פחות מגיהינום עלי אדמות. כשהוא ניצב מול דוחות מתמשכים על הרצח ההמוני בסוריה, העינויים, מעשי האונס והשימוש בנשק כימי נגד אזרחים – כיצד מגיב האו"ם?

למעט מספר חריגים ראויים לציון, וועדת החקירה הנוכחית היא אחת מהן, מדיניות האו"ם כלפי סוריה ניתנת לתיאור בשתי מילים: עסקים כרגיל.

הבא נבחן זאת. בנובמבר 2011, עמוק בתוך הקטסטרופה הסורית, UNESCO בחרה במשטר הסורי – בפה אחד – לוועדה לזכויות אדם שלה. ואני שואל את הוועדה: איזה מסר שלח האו"ם, כשעד לפני מספר חודשים הוא אפשר למשטר אסד לכהן כשופט בפני עתירות של קורבנות זכויות אדם מרחבי העולם?

אבל כבוד הנשיא - זה לא הפסיק שם. ב-20 בפברואר השנה, כפי שדיווחו בקול תרועה אתרי החדשות הסורים, מדינה זו, משטר מרצחים זה, נבחר מחדש "בפה אחד" כדווח האו"ם לוועדה המיוחדת בנושא דה-קולוניזציה. למעשה, בעוד אנו יושבים כאן, וועדה זו – עם סוריה כדווחית שלה – מתכנסת השבוע בניו-יורק, ודנה בעתידה של גיברלטר, איי פוקלנד, ברמודה, פולינזיה הצרפתית וניו-קלדוניה.

כך שבזמן שאסד מרעיב למוות פלסטינים במחנה הפליטים אל-ירמוכ, נציגו אומר מעל בימת האו"ם לדמוקרטיות כמו בריטניה, צרפת, ארה"ב וניו-זילנד כיצד לנהוג באזרחיהם – הכל תחת מנדט האו"ם שניתן לו לסיים את ה"שיעבוד, שררה וניצול של עמים".

אבל כבוד הנשיא - זה גם לא הפסיק שם. במרץ, מועצה זו חתרה תחת האמינות שלה עצמה בנושא זכויות האדם בסוריה כשאימצה החלטה תחת הכותרת "זכויות אדם בשטחי הגולן הכבושים" – החלטה שנוסחה על ידי סוריה עצמה. המשלחת האמריקאית העירה בזמנו כי יש "לקחת בחשבון כי החלטה כזו – בזמן שהמשטר הסורי ממשיך לטבוח באזרחיו שלו בעשרות אלפים – מעידה על אבסורד".

אם אנחנו טוענים כי אנו מודאגים מהמתים והגוססים הסורים, אז מדוע אנחנו מתנהגים כאילו מדובר על עסקים כרגיל?

תודה כבוד הנשיא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה