יום חמישי, 14 באוגוסט 2014

דיון דחוף בנוגע לעזה מביא לדו”ח גולדסטון חדש, גנוי ישראל על ”הפרה בוטה של זכויות האדם“

וידאו שחובה לראות! הפלסטינאים, איראן , סוריה, לא מצליחים להשקיט את הילל נוייר

ג’נבה, 23 ליולי 2014 - השגריר הפלסטינאי למועצה לזכויות האדם ביחד עם איראן, סוריה, מצרים וונצואלה, ניסו, אך לא הצליחו להשקיט את הילל נוייר, המנכ”ל של UN Watch במשך ישיבת חרום בנושא עזה, כאשר הגן על זכותה של ישראל לעמוד בפני אלימות החמאס והוקיע את צביעותם של יוזמי הדיון המשוחד.
כצפוי מראש, המועצה הצביעה ברוב של 29 נגד 1 (ארה”ב) ו17 נמנעים (הקהילה האירופאית וכמה מדינות נוספות) על גנוי ישראל בעבור”הפרה בוטה של זכויות האדם הבינלאומיות“ וכינון משלחת חדשה לחקירה שתפקידה יהיה לכתוב דו”ח גולדסטון שני. לֹחצו פה לקרוא את אותה החלטה המשוחדת לחלוטין ואת רשימת המדינות שבאורח מכפיר הצביעו בעדה

מסר של הלל נוייר, מנכ”ל הUN Watch בעת מושב החרום של המועצה לזכויות האדם של האו”ם בנושא עזה ב23 ליולי 2014

כבוד הנשיא, זה עתה חזרתי מביקור בישראל על מנת לספר לאסיפה זאת ולעולם כולו על המצב החמור שבו חזיתי ובו התנסיתי.

מדינה שלמה  –עיירות, כפרים, ערים, מהנגב ועד הגליל, מהרי יהודה סביב ירושלים ועד חופי תל אביב, היא קורבן להתקפה אלימה ואכזרית על ידי יותר מ2000 קטיושות, רקטות וטילים שנורים מעזה נגד אוכלוסיה אזרחית בכל רחבי ארץ הקודש.
במשך שבעת עשורי קיומה של ישראל מעולם לא היו אזרחיה, גברים, נשים וילדים קרבן להתקפה אווירית בעוצמה כזאת, הכופה עליהם, ברגע השמע קול צפירות האזעקה, ביום ובלילה, לרוץ למקלט.
ומעולם ועד היום בהיסטוריה המודרנית של אומות העולם, לא היתה קהיליה דמוקרטית וחפשית קרבן להפגזה בלתי פוסקת על ידי ארגון טרור השואף בגלוי לרצח אזרחים וחוגג אותו ולעיני העולם כולו יוצא בשיר מזמור להרג.
האם יכול היה העולם לשער שהעיר העתיקה של ירושלים, הקדושה ליהדות, לנצרות ולאיסלם, על כל אתריה הקדושים שהוכרו על ידי האו”ם כאתרי מורשה שמורים, תהיה על הכוונת של רקטות הנורות במכוון ללא כל הבחנה.
ועם זאת, כך הוא המצב.
במשך ההפגזה על ירושלים רצתי למרתפו של בנין עם ילדים קטנים בוכים ומבועתים. במשך הפגזה על תל אביב, הוכיחו שכנים בבנין דירות סמוך גבורה ועוצמת נפש וקראו תגר על  הטרור כאשר הזמינו את כל המזדמנים לסביבתם למצוא מקלט במרתפיהם, בעוד אנו שומעים מעלינו את רעש הרקטות.
ובעודי יושב במטוס האמור להמריא ולהחזיר אותי לג'נבה, נשמעה צפירת אזעקה בסמוך לשדה התעופה. כולנו נאלצנו לצאת  במהירות מהמטוס ולחפש מקלט. כולכם שמעתם את החדשות על כך: חברות התעופה הפסיקו לטוס לישראל מחמת הסיכון.
אני מאמין שיש להצדיע למדינה המכותרת על ידי טרור אך ערוכה לקרב, שבמקום לשקוע ביאוש מגלה עוצמה, החלטתיות, וכוח להתמודד עם לוחמה תוקפנית בהיקף זה.
וע;ל כולנו לחשוב: האם קיים בדברי עם עולם תקדים כל שהוא למצב בו אומה מהווה קרבן פסיבי להפגזת אזרחיה מזה שלושה שבועות על ידי יותר מ 2000 רקטות קטלניות?
ונסיון החמאס לסגור את שדה התעופה הבינלאומי היחידי במדינה שהינה כבר מכותרת על הקרקע על ידי כוחות עוינים מצפון לדרום, יגרום לחנק העורק החיוני לקיום אזרחי ישראל.
פעולות תוקפניות אילו פוגעות גם בזכויותיהן הריבוניות של מדינות שחברות התעופה הלאומיות נושאות את דגליהן.
ואני מבקש מכל שגריר במושב זה לקחת פסק זמן ולתאר לעצמו טרוריסטים המכוונים טילים נגד שדות התעופה של היטרו, שארל דה גול, פרנקפורט, ריו דה ג’נרו, יוהנסבורג או טוקיו.
מה תהיה תגובת ממשלתיכם?
עד מתי תחכה מדינתכם לפני שתפעל ככל יכולתה תוך ממוש זכויותיה, במסגרת החוק הבינלאומי ואומדני המוסר, נגד תוקפנות זאת?
כבוד הנשיא,
ברצוני להתייחס עכשיו להחלטה שתעמוד להצבעה. הנוסח שלפנינו מגנה את ישראל, לא מכיר בזכותה להגן על קיומה ומתעלם מפשעי המלחמה של החמאס.
ואנו שואלים: מדוע מסרבת המועצה לומר מה שנאמר לפני שבועיים על ידי השגריר הפלסטינאי עצמו?
ברגע יוצא מן הכלל של גילוי לב הודה השגריר הפלסטינאי איברהים קראישי בטלויזיה הפלסטינאית ש”כל אחד ואחד“ מהטילים הפלסטינאים שנורו על אזרחים ישראליים מהווה ”פשע נגד האנושות“.
ובנגוד לכך, פעולות התגובה של ישראל בעזה “הן בהתאם להליכים החוקיים“ מאחר וכפי שהודה דובר חמאס בטלויזיה, ”הישראלים הזהירו אותם וקראו להם לפנות את בתיהם לפני ההפגזה בעוד שלגבי הטילים המשוגרים מצידינו איננו מזהירים איש על יעדם של הטילים או על הפעולות בכלל“.
האם איזה שהוא גוף בקרב האו”ם או נציג כל שהוא יכול לראות את עצמו כמגן אמיתי על זכויות האדם כאשר הם מסרבים לומר דברים שנאמרו על ידי השגריר הפלסטינאי עצמו?
האם אפשר להסיק מכך שמטרת מושב זה היא להשתיק את הקורבנות האמיתיים ואת קולות זכויות האדם על ידי הסבת תשומת הלב מההפרות החמורות בעולם?
אנו שואלים את כל הדובקים בצביעות ובחד צדדיות: האם בשנה שעברה  השמעתם קול כאשר אלפי מפגינים נהרגו ונפצעו על ידי טורקיה, מצריים ולוב, כאשר יותר ויותר קורבנות נתלו באיראן, נשים וילדים הופצצו באפגניסטן, קהילות שלמות נרצחו בדרום סודן, מאות בפקיסטאן נהרגו בהתקפות טרור של הג’יהאד, עשרת אלפים עיראקים נרצחו על ידי טרוריסטים....
מצריים מתערבת ומביעה התנגדות
יושב ראש המושב: יש פה נקודה על סדר היום. זכות הדבור למצריים.
מצריים: כבוד הנשיא, נראה לי שהתכנסנו היום לישיבת חרום כדי לדון במשבר הנוכחיי בעזה ובהפרות בקשר למשבר זה. לפיכך, איני רואה כל סיבה לדון במצב זכויות האדם במדינות אחרות.
ארה”ב: לדעתינו זה כן נוגע לנושא ולכן ראוי שתאפשר לנציג הארגון העל ממשלתי להמשיך לדבר.
איראן: אנחנו תומכים בפה מלא בנקודה שהעלתה מצריים.
קנדה: אנחנו מפצירים שתאפשר לNGO לסיים את דבריו שהם בפרוש נוגעים לדיונים על סדר היום
ישראל: חשוב לאפשר לחברה האזרחית להשתתף בדיון ואנו מבקשים ממך להרשות לארגון להמשיך לדבר
ונצואלה: אנכנו תומכים בנקודה שהעלתה מצריים
פלסטינה: זאת אינה נקודה על סדר היום אלא הסברה. הנואם ימשיך באותו כוון אם לא יפסיקו אותו. אני מבקש שלא נבזבז יותר זמן בענין על מנת שנסיים את הישיבה  בזמן.
קובה: זה בלתי מתקבל על הדעת שארגון זה יבוא למועצה על מנת להסיח את תשומת ליבנו במסגרת הזמן העומד לרשותינו לדון בנושא כה חשוב, דהיינו, הרצח הנוכחי של העם הפלסטינאי
הנשיָא: אני מחזיר את זכות הדבור לUN Watch בבקשה שיתייחס רק לנושא בו דנים היום.
UN Watch: תודה כבוד הנשיא. ברצוני רק להדגיש שהיו ששאלו אם הקלטת הראיון עם השגריר הפלסטינאי  בטלויזיה הפלסטינאית היתה מקורית או מזוייפת, אבל אנו רואים שהשגריר הפלסטינאי שזה עתה נשא כאן דברים, לא הכחיש את דבריו. אני מבקש שהדבר יופיע ברשומות.
ולסיום נשאלת השאלה: אתם המסרבים למחות בשם הפלסטינאים, 1800 לפחות, שגוועו ברעב או נרצחו על ידי אסאד בסוריה, אך מוחים בקול רק כאשר אפשר להאשים את ישראל, אינכם לאמיתו של דבר בעד זכויות האדם, אלא רק נגד ישראל.
סוריה: אנחנו רגילים לשמוע את הארגון הזה יוצר מחלוקת בין הדוברים ומדבר מחוץ לתורו.מפתיע לשמוע NGO מצדיק רצח נשים וילדים והרס התשתיות בפלסטינה. כולי תקווה שלא יותר לו להמשיך את דבריו
הנשיא: אני מחזיר את זכות הדבור לUN Watch
UN Watch: תודה כבוד הנשיא. ראוי שבכל רחבי תבל יהיו ערים לעובדה שבמושב שכונס במטרה מוצהרת לדון בזכויות האדם הפלסטינאיות, הובעה התנגדות הממשל הסורי על כך שהזכרנו 1800 פלסטינאים שהורעבו ונרצחו על ידו.
לחץ פה לצפייה בוידאו

תרגום: שרה מילן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה