יום שישי, 25 באוקטובר 2013

הממשל הסעודי מאיים להשתמש בכוח נגד נשים שעתידות להפגין נגד האיסור לנהוג

UN Watch קורא לאו"ם, לארה"ב ולאיחוד האירופאי להתנגד לניסיון "המגוחך" של הסעודים לקנות את מקומם במועצת זכויות האדם של האו"ם. 

ג'נבה, 24 באוקטובר, 2013UN Watch קרא אתמול למנהיגי העולם לגנות את איום הממשל הסעודי "להשתמש בכוח" נגד נשים המתכננות להתיישב מאחורי ההגה בממלכה התאוקראטית ולמחות על החוק הייחודי המתיר רק לגברים לנהוג.

פעילי זכויות אדם מודאגים כי ערב הסעודית עתידה לזכות במושב במועצת זכויות האדם של האו"ם בבחירות שיערכו ב-12 בנובמבר השנה.
"זה מגוחך" אמר הלל נוייר, מנכ"ל UN Watch, ארגון זכויות אדם לא ממשלתי המפקח על האו"ם. "איום הממלכה להשתמש בכוח נגד נשים שינהגו הוא תזכורת נוספת מדוע התמודדותה של ערב הסעודית לבחירות האו"ם כשופטת עולמית לזכויות הנשים יהיה כמו למנות פירומן לראש מכבי האש בעיר", אמר נוייר.

הארגון קרא למזכ"ל האו"ם בן קי-מון ולראש זכויות האדם של האו"ם נאווי פילאי לצאת נגד ההתמודדות הסעודית, ולשגרירת ארה"ב סמנתה פאוור ולשרת החוץ של האיחוד האירופאי קטרינה אשטון לגבש אופוזיציית מדינות נגד המועמדות הסעודית.

נוייר אמר כי היה זה "שערורייתי, צבוע ובניגוד לעקרונות הליבה של האיחוד האירופאי" כאשר לפחות 11 מדינות האיחוד תמכו בשבוע שעבר במועמדותה של ערב הסעודית למועצת הביטחון של האו"ם.

בתגובה לקמפיין המתוכנן לסוף השבוע הזה, אשר יקרא לנשים לנהוג (Women2Drive) משרד הפנים הסעודי הוציא הודעה לעיתונאות בו הודיע כי "התאספויות ותהלוכות" המעודדות נשים לנהוג הן אסורות ומנוגדות לחוק.

"משרד הפנים אישר לכל כי הרשויות הרלוונטיות יאכפו את החוק נגד כל אלו אשר ינסו להפר אותו, בתקיפות ובכוח", אמר המשרד בהצהרה שהופצה על ידי סוכנות החדשות הממשלתית SPA

בהמשך ההודעה הובהר כי החוק הסעודי "אוסר על פעילות המפריעות לסדר הציבורי" וכי "פתיחת צוהר למרד רק ישרת את חסרי ההיגיון, את בעלי הכוונות הרעות, הפולשים ואלו המבקשים לנצל את ההזדמנות".

בתקופה הקרובה ועד הבחירות למועצת זכויות האדם, UN Watch מתכנן להביא לאו"ם מתנגדי משטר ידועים על מנת להתניע אופוזיציה למועמדותה של ערב הסעודית ו"מועמדות מגוחכות נוספות". 

"מדינה שמערכת המשפט שלה באופן עקבי מלקה קורבנות אונס במקום להעניש את האונסים היא האחרונה שצריכה לקבל מושב בגוף העליון של האו"ם לזכויות אדם", אמר נוייר.

"המשטר הסעודי משתמש בעונשים אכזריים, בלתי אנושיים ומשפילים, כגון מלקות, קטיעות אברים ועקירת עיניים", אמר נוייר, שציין כי מעשים אלו והפרות חמורות נוספות של זכויות האדם במדינה תועדו במסמכים כתובים שהוגשו לאו"ם. 

"למרבה הצער, כשערב הסעודית עברה ביקורת על ידי האו"ם על מצב זכויות האדם במדינה בתחילת שבוע זה, אך אף אחד לא שאל את המשטר לגבי 53 הנוצרים שנעצרו השנה על ידי משטר הדת על בסיס האשמה כי הם התפללו בביתם, ולא על העובדה כי הומוסקסואליות היא פשע שעונשו מוות, כשהומואים מוצאים להורג בפומבי", אמר נוייר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה