יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

בכיר האו"ם ריצ'ארד פאלק מאשים את ישראל בכוונות 'ג'נוסיידיות' כלפי העם הפלסטיני




UN Watch   מפצירה בשגרירה האמריקאית לפתוח בהליכים להדחתו של פאלק.

ג'נבה, 17 בדצמבר 2013 – בכיר האו"ם ריצ'ארד פאלק האשים את ישראל כבעלת כוונות 'ג'נוסיידיות' כלפי העם הפלסטיני, והצית את מחאת UN Watch הקורא לארה"ב לפעול להדחתו של פאלק מתפקידו ולסיים את המנדט המיושן והמוטה שהעניקה לו מועצת זכויות האדם (למכתב ששלח UN Watch לשגרירת ארה"ב לאו"ם סמנתה פאוור לחצו כאן).


במקביל, UN Watch שלח מכתב גם למזכ"ל האו"ם בן קי-מון בו קרא לראש האו"ם לגנות את פאלק. עם זאת, כארגון לא ממשלתי בעל מעמד מיוחד כיועץ בגוף העולמי, ב-UN Watch הדגישו כי פאלק, כמו בעלי תפקידים נוספים מטעם מועצת זכויות האדם, חייב דין וחשבון לארה"ב בלבד ולמדינות חברות נוספות בנות בריתה.


"זוהי הסיבה בגללה אנו דורשים מארה"ב לעשות יותר מאשר רק לבקש מפאלק לפרוש מרצון, מה שהוא כמובן סירב לעשות", הסביר מנכ"ל UN Watch הלל נוייר. 


"בגלל שארה"ב קידמה במלוא הכוח את הנרטיב לפיו המועצה הפכה אמינה, אפקטיבית ומהימנה יותר, היא נושאת מחויבות מיוחדת להביא לסילוקו של פאלק. בהמשך לטיוטת הצעה שהגיש UN Watch, על ארה"ב לפעול לביטולו של המנדט עצמו - החוקר המיוחד לענייני ישראל - מנדט שלא שונה כבר למעלה מ-20 שנה ובוחן את פעולותיו של צד אחד מתוך הנחה כי הוא האשם".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה