יום שישי, 4 ביוני 2010

עדותו של קולונל קמפ בדיון באו"ם

עדותו של קולונל ריצ'ארד קמפ בשם UN Watch בדיון על דו"ח גולדסון באו"ם:




מתוך עדותו של קולונל ריצ'ארד קמפ בפני ועדת זכויות האדם של האו"ם:

אדוני הנשיא, בהתבסס על הידע והניסיון שלי אני יכול לומר כך: במשך מבצע עופרת יצוקה, כוחות הצבא הישראלים עשו יותר כדי לשמור על חיי אזרחים בזירת מלחמה משעשה איזשהו צבא אחר בכל ההיסטוריה של המלחמות. ישראל עשתה זאת בזמן שעמדה מול אוייב שהציב במתכוון את כלי המלחמה שלו מאחורי מגן של אנושי של אוכלוסיה אזרחית

ההגנה לישראל עשה יותר להבטחת הזכויות של אזרחים באזור קרב משעשה צבא אחר כלשהו בהיסטוריה של הלוחמה.

ישראל נהגה כן, אל מול אויב שבמתכוון מיקם את יכולתו הצבאית מאחורי המגן האנושי ששימשה האוכלוסיה האזרחית. חמאס, כמו חיזבאללה, הם מומחים בהנעת האג'נדה של התקשורת. שניהם ימצאו תמיד אנשים המוכנים להתראיין ולגנות כוחות ישראלים בגין פשעי מלחמה. הם מיומנים בבימוי תקריות ובעיוותן.

צהל ניצב בפני אתגר, שאנו הבריטים איננו חווים באותו היקף. זוהי ההנחה המוקדמת האוטומטית, הפבלובית, של רבים, בתקשורת הבינלאומית ובקבוצות בינלאומיות לזכויות-אדם, שצהל נמצא בצד הרע, המחלל זכויות אדם.

האמת היא שצהל נקט אמצעים יוצאי-דופן, להודיע לאזרחים בעזה על אודות אזורי מטרה, בהטילו יותר מ-2 מיליון עלונים ובבצעו יותר מ-100 אלף שיחות טלפון. משימות רבות, שיכלו לשתק את יכולתו הצבאית של חמאס, נזנחו כדי למנוע אבידות בקרב האזרחים. במהלך הקרב, צהל התיר מעבר כמויות-ענק של סיוע הומניטרי לעזה. העברת סיוע ממש לידי אויביך היא, לדידו של הטקטיקאי הצבאי, דבר שאינו עולה על הדעת. אך צהל קיבל על עצמו סיכונים אלה.

למרות כל אלה, מובן מאליו שאזרחים תמימים נהרגו. המלחמה היא תוהו-ובוהו והיא מלאה בטעויות. טעויות היו מנת חלקם של הכוחות הבריטיים, האמריקניים והאחרים באפגניסטן ובעירק, ורבות מהן אפשר לייחס לשגיאות-אנוש. ואולם, טעויות אינן פשעי מלחמה.

יותר מכל, האבידות בקרב האזרחים היו תוצאתה של דרך הלחימה של חמאס. חמאס ניסה במתכוון להקריב את אזרחיו-הוא. אדוני הנשיא, לישראל לא הייתה ברירה אלא להגן על אנשיה, כדי להפסיק את התקפתם ברקטות בידי חמאס.

ואומר זאת שוב: צהל עשה להגנת זכויות האזרחים באזור לחימה, יותר מכל צבא אחר בהיסטוריה של הלוחמה.

תודה לך, אדוני הנשיא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה