יום חמישי, 20 בפברואר 2014

דו"ח חדש של חוקר או"ם מאשים את ישראל ב"מעשים לא אנושיים"

חוקר או"ם שנוי במחלוקת האשים השבוע את ישראל ב"מעשים לא אנושיים" וקרא לגוף העולמי לתמוך ב"מלחמת הלגיטימציה" נגד המדינה היהודית.

הדו"ח הנוכחי והאחרון של החוקר ריצ'ארד פאלק יוצג בחודש הבא בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם תחת תפקידו כדווח המיוחד לטריטוריות הפלסטיניות. בדו"ח ממליץ פאלק שבית הדין העולמי יבחן האם ישראל אשמה בפשעים בינלאומיים בניהם "אפרטהייד" ו"טיהור אתני", וקורא לאו"ם לחקור תאגידים המרוויחים מ"מעשים ישראלים לא חוקיים".
פאלק, שהוזמן להרצות השבוע באוניברסיטת פרינסטון, פעמים רבות על ידי מנהיגים עולמיים על תמיכתו בתיאוריות קונספירציה בנושא 9/11, ועל מעשיו האנטישמים דוגמת תמיכתו בספר ששיבח את היטלר. שלושה פרופסורים בכירים מפרינסון יצאו בתחילת השבוע נגד ההחלטה לארח אותו ומאות חתמו על העצומה האינטרנטית של UN Watch שהפצירה בנשיא האוניברסיטה להתנגד לביקור.
לאחר שטען אשתקד כי האשמים בפיגוע הטרור במרוץ בוסטון הם "השליטה האמריקאים הגלובאלית" ו"תל אביב", פאלק ננזף חריפות על ידי מזכ"ל האו"ם בן קי-מון, ארה"ב, בריטניה וקנדה.
בשנת 2010, כפי שנחשף על ידי ויקיליקס, הרשות הפלסטינית ניסתה להביא לפיטוריו של פאלק על רקע תמיכתו בטרור החמאס.
הדווח יאלץ לפרוש מתפקידו באביב הקרוב לאחר שמיצה את זמן הכהונה המקסימאלי של 6 שנים כמומחה האו"ם. הוא עתיד להציג את הדו"ח האחרון שלו למליאת מועצת זכויות האדם ב-24 במרץ.
שלושה פרופסורים למשפטים מתחרים כעת על תפקידו, כשאחת מהם - כריסטין שינקין - שימשה בעבר כאחת ממחברות דו"ח גולדסטון.
רק לא מזמן חזרה ישראל לפורום בג'נבה לאחר היעדרות של שנתיים, וזאת רק לאחר שמדינות המערב הסכימו לבסוף לקבלה לקבוצה האזורית שלהן. במשך עשורים הייתה ישראל למדינה היחידה בעולם שהודרה מכל חמשת הקבוצות האזוריות של המועצה.
"למרות תיקון ההפרה המתמשכת של עקרון השוויון באמנת האו"ם, המועצה ממשיכה ליישם מדיניות סלקטיבית נגד ישראל – היא המדינה היחידה המופיעה באופן תמידי בנושאי האג'נדה של מושבי המועצה", אמר הלל נוייר, מנכ"ל ארגון UN Watch לזכויות אדם היושב בג'נבה.
"בדומה לשנים עברו, המושב הקרוב במרץ צפוי להקדיש חצי מכל החלטות הגינוי שלו נגד ישראל. זאת ועוד, לפחות ארבעה דוחות על הפרות לכאורה של ישראל צפויים להעלות במושב, בכללותם דוחו של פאלק", אמר נוייר.
"מנגד," המשיך נוייר, "לא יוצגו דוחות מיוחדים ולא תתקבלנה החלטות חדשות על הפרות זכויות האדם הסיסטמתיות המבוצעות על ידי מדינות דוגמת סין, רוסיה וערב הסעודית. נהפוך הוא – כל ארבעת הדיקטטורות הללו בדיוק נבחרו לכהן כחברות המועצה. לצידן – גם אלג'יריה, פקיסטן, ונצואלה וויאטנם - יהנו מחסינות הודות לחברותיהן.
'מעשים לא אנושיים', 'מרצחים', 'אפרטהייד'.
דוחו של פאלק בנושא הגדה המערבית ורצועת עזה מונה 22 עמודים וחוזר על אשמות העבר בדבר ההתנחלויות הישראליות. הוא מציג גם טענה מפורטת וארוכה לפיה ישראל אשמה ב"מעשים לא אנושיים" ו"רצח" כפי שאלו הוגדרו על ידי האמנה הבינלאומית לביעור וענישה של פשע האפרטהייד.
"הדו"ח של פאלק נעדר כל אזכור לפשעי מלחמה או הפרות זכויות אדם שבוצעו על ידי החמאס, הג'יהאד האסלאמי או הרשות הפלסטינית. למעשה, המילה 'חמאס' לא מופיעה כלל בכל הדו"ח" אמר נוייר.
במקום, פאלק מפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל – וכלפי האו"ם.
"יש לזכור כי הסבל של העם הפלסטיני קשור קשר הדוק להסכם החלוקה שהוצע לראשונה על ידי האו"ם בשנת 1947" כותב פאלק. הוא ממשיך ומאשים את הגוף העולמי על שכשל ליישם את דו"ח גולדסטון שקבע שיש להעמיד את ישראל לדין על פשעי מלחמה.
תוך התייחסות כמעט גלויה לפעילות UN Watch שחשפה את מרמתו של פאלק והביאה לגינויו, הדווח התלונן פעמים במהלך הדוח על כך שהיה חשוף ל"התקפות משמיצות" שלפיו "הסיטו את תשומת הלב מנושאי הליבה המהותיים למנדט". הוא מפציר באו"ם לספק ליורשו בתפקיד "הגנה טובה יותר" בתחומים הללו.
ביוני האחרון קרא פאלק לחקור את UN Watch, מה שהביא לנזיפתו על ידי השליחה האמריקאית איילין דונאהו [Eileen Donahoe]. " זה מוכיח פעם נוספת באופן ברור כי הוא אינו ראוי לכהן בתפקיד דווח מיוחד של האו"ם", היא אמרה. ג'ייסון קני [Jason Kenney], השר הקנדי לרב-תרבותיות הגן גם הוא על UN Watch על בימת הפרלמנט (לווידאו לחצו כאן).
פאלק מאשים את ארה"ב וניאו-קונסרבטיבים בתקיפת 9/11, וטוען לטיוח תקשורתי
בשנת 2008 קרא פאלק ולהקמת וועדת חקירה רשמית לבחון את תפקידם לכאורה של הניאו-קונסרבטיבים במתקפת הטרור מה-11 בספטמבר 2001. בשנת 2011 פרסם פאלק בלוג בו האשים את הרשויות האמריקאיות ב"טיוח", ובעיטו גונה על ידי בן קי-מון בנאומו למליאת המועצה (לווידאו לחצו כאן). 
שוב ושוב ניסה פאלק לתת לגיטימציה לתיאוריות הקונספירציה הקיצוניות ביותר לגבי 9/11.
האיחוד האירופאי נקט עמדה חריפה נגד דוחו האחרון של פאלק מיוני האחרון. "האיחוד האירופאי ממשיך להצטער על המנדט המוטה של הדווח המיוחד ובנוסף מודאג מכך שחלקים מהדו"ח כוללים שיקולים פוליטים", אמר שליח האיחוד במליאת המועצה. "בעבר, האיחוד האירופאי הדגיש כי על דוחות עתידיים להתבסס יותר על עובדות וניתוח משפטי, ואנו מצרים על כך שלא נעשתה התקדמות אמיתית בנושא". 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה