יום חמישי, 10 באפריל 2014

האו"ם: כשגברים פלסטינים מכים את נשותיהם, זו אשמת ישראל.

בדו"ח האחרון שלה למועצת זכויות האדם, הנציבה העליונה לזכויות אדם נאבי פילאי החייתה האשמה מוזרה שהועלתה לראשונה בשנת 2005 על ידי קולגה שלה הטוענת כי כשגברים פלסטינים מכים את נשותיהם, זה באשמת ישראל:
אלימות נגד נשים
"נשים בשטחי פלסטין הכבושים עומדות בפני רבדים רבים של אלימות ואפליה. הניתוח, שפורסם בשנת 2005 על ידי הדווח המיוחד לנושא אלימות נגד נשים בשנת 2005, עודו תקף.  נמצא כי השילוב בין עשורים של כיבוש ישראלי, השימוש הישראלי בכוח נגד פלסטינים, התצורות השונות של התנגדות פלסטינית מול כוח זה והפריווילגיות הפטריאכליות בחברה הפלסטינית חושפות את הנשים לאלימות מתמשכת בכל תחומי החיים".
אותם טענות ישנות שהעלתה גברת פילאי פורסמו בשנת 2005 בדו"ח של יאקין ארטורק [Yakin Ertürk], אז הדווחית המיוחדת לאלימות נגד נשים.
 מדוע גברים פלסטינים מכים את נשותיהם? הדו"ח קבע כי:
"נשים נשואות מסבירות כי המצב הכלכלי הקשה לצד לחץ הכיבוש הפך את הגברים לאלימים יותר מפני שהם איבדו את יכולתם לפרנס ולהגן – שני אלמנטים מהותיים לגבריות בחברה מסורתית פטריאכלית. וכשגברים מופשטים מגבריותם, נשים הופכות להיות בולמות זעזועי המשבר כמטרות לאלימות בתוך המשפחה".
ובמילים אחרות: זו אשמת ישראל.
הרעיון המסוכן הזה של ההתקת המוסריות ממלא את הדו"ח:
"אמצעים ביטחוניים מופנים כלפי האוכלוסייה הפלסטינית בשלמותה; במובן הזה, נשים חשופות לאלימות הנובעת מאמצעים אלו באופן דומה לשאר האוכלוסייה. עם זאת, הודות לדרכים המגוונות בהן הכיבוש והפטריארכליות משתלבים, ההשפעות הישירות והבלתי ישירות של אמצעי הביטחון הן בעלות השלכות ממוקדות ומעמיקות על נשים. על מנת להמחיש זאת, אתמקד בארבעה אמצעים הננקטים על ידי הרשויות הישראליות...".
נאבי פילאי חוזרת על סיפורי הבדים של ארטורק משנת 2005, ופעם נוספת האו"ם אומר לגברים פלסטינים שהם פטורים מאחריות מוסרית, ושהם נושאים באחריות מועטה עד אפסית למעשיהם הלא אנושיים כלפי נשים.
מה שהאו"ם עושה, שוב, היא ההתקה של האחריות המוסרית. גברים פלסטינים אינם האשמים העיקרים באלימות שהם מבצעים בנשותיהם, אומר האו"ם – ישראל היא האשמה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה