יום ראשון, 10 בפברואר 2013

מוסר כפול - כשהדבר תואם עמדות הפלסטינים, האו"ם דוחה בקלות דיונים בנושא ישראל

האם זה באמת משנה באם מועצת זכויות האדם תידחה דיון בנושא הפרות לכאורה של ישראל?

 
נדמה שכן, הרי רק בשבוע שעבר נתבשרנו ע"י המועצה ומגניה  - שכמעט וחטפו שבץ - כאשר ישראל, אשר ביקשה דחיית דיון, העזה להחמיץ ישיבה ב-29 בינואר.
 
אפילו ה"ניו יורק טיימס" הצטרף לזעקה ובמאמר מערכת נדיר שמוקדש למוסד מג'נבה האשים את ישראל בפגיעה בזכויות אדם. תחושת הזעם הידהדה מבין הכותרות ברחבי העולם.
 
UN WATCH כבר חשף בעבר את הצביעות באישומים ריקים אלו.
 
כעת מסתבר, כי ממש באותו זמן שהסופה התקשורתית המוזכרת מעלה התרחשה, המועצה נקטה גישה אחרת לחלוטין כלפי בקשה דומה, אשר הוגשה ע"י אחד מאנשיה הבכירים, לדחות דיון בנושא הפרות לכאורה של ישראל.
 
UN WATCH גילה שהמועצה פירסמה בשקט הודעה לפיה המפקח בנושא פלסטין מטעמה  - ריצ'ארד פאלק  (הידוע לשימצה) - אשר נבעט מארגון HUMAN RIGHT WATCH (בתגובה לקמפיין UN WATCH) - ידלג על הופעתו המתוכננת במועצה וידחה את הגשת הדוח שלו במספר חודשים.

פאלק, המצדד בתיאוריות קונספירציה בנוגע ל-9/11, היה צריך להציג את הדוח שלו ביום שני, ה-18 במרץ, במסגרת יום מיוחד נגד ישראל (מרכיב קבוע בכל מושב של המועצה) - באותו זמן שמשלחת המועצה לבירור העובדות בנושא ההתנחלויות תציג את הדוח שלה. במקום זאת, מסתבר כעת, כי הצגת הדוח של פאלק נדחתה עד ליוני. לא נמסרו נימוקים בנושא.

למרות שמשמעות דחיית הדוח הינה כי דיון קבוע של המועצה בנושא הפרותיה לכאורה של ישראל (כביכול מכשיר חיוני לבירור הצדק בנושא דחוף) - ידחה כעת במספר חודשים - לפתע אין זעם או התנגדות עקרונית ולא נשאלות שאלות ע"י המועצה ומגיניה.
 
מסתבר כי הלובי האנטי ישראלי במועצה היה מודאג שכתבי הפלסתר של פאלק 'יבלעו' בדוחות המתחרים בעניין ההתנחלויות וכך הוחלט באופן שרירותי לשנות את לוחות הזמנים של המועצה על מנת למתוח את כלי התעמולה האנטי ישראליים על פני מספר דיונים נפרדים.
 
זו לא הפעם הראשונה שהמועצה דוחה מועד דוח של פאלק ודיון במועצה משיקולים פוליטיים. ב-2010, הפלסטינים עצמם דרשו  - ובקלות קיבלו - דחייה לפירסום דוח של פאלק ממרץ למושב יוני. פאלק הכעיס את רמאללה כשנתן מעמד לאויבם המר חמאס - וכן בהערותיו העוקצניות כלפי הרשות הפלסטינית ומנהיגה - מחמוד עבאס.
 
דיווח של דיפלומטים אמריקאיים בנושא נחשף ע"י אתר ויקיליקס.
 
ואכן, האו"ם קבע מועד חדש לדוח של פאלק והדיון סביבו - בהתחשב אך ורק בתכתיבי האג'נדה של אש"פ ובהתעלם משיקולי זכויות אדם כלשהן.

אז האם זה באמת משנה באם מועצת זכויות האדם של האו"ם תידחה דיון בנושא הפרותיה לכאורה של ישראל?

למען האמת - מנקודת מבט בדבר זכויות אדם אמיתיות, הדבר אינו משנה כהוא זה.

למען האמת, כלל לא משנה שהמועצה דחתה שבוע שעבר את הדיון בנוגע לישראל , או את דוח פאלק שנקבע ל-18 במרץ.

למען האמת, למה שמכונים "דיונים" בעניין ישראל יש את כל מאפייני משפטי הראווה של סטאלין, כשגזר הדין ניתן מראש, ואנסים ורוצחים הינם דורשי הצדק.

המוסר הכפול של המועצה - כשזה מגיע לדחיית דיונים ודוחות  - הוא רק דוגמה נוספת לדעות הקדומות המושרשות של מועצת זכויות האדם נגד ישראל - שמערערות את אמינותה ומטילות צל על המוניטין של כלל הארגון.

 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה