יום חמישי, 10 באוקטובר 2013

על מה לא מדברים במועצת זכויות האדם

הצהרתו של מנכ"ל UN Watch הלל נוייר במסגרת נושא 7 של מועצת זכויות האדם – פלסטינים תחת השטחים הכבושים, 23.09.2013

כבוד הנשיא,
לפני שאפנה לדברים ששמענו כעת, אנא הרשה לי לדבר על מה שלא שמענו היום. בשבת, בקניה, בין 10-15 טרוריסטים חמושים שפעלו בשם האיסלאם השתלטו על קניון ורצחו 62 איש ופצעו מעל 200.
ביום ראשון, באחת מההתקפות הקטלניות ביותר נגד המיעוט הנוצרי מזה שנים, מחבל מתאבד רצח 78 גברים, נשים וילדים חפים מפשע בכנסיה בפשוואר, פקיסטן. קבוצת טליבן של איסלאמיים קיצוניים לקחה אחריות על הטבח.
מדוע המועצה לא התייחסה לאירועים אלו? האם לא ראוי שהטריבונל העולמי לזכויות אדם יתייחס לנגע העולמי של טרור מבוסס-דת הממשיך לרצוח במדינות רבות על בסיס יומי? האם תופעה גלובאלית זו לא צריכה להעלות בגוף גלובאלי זה?
רק זה עתה שמענו את פקיסטן מדברת בשם קבוצת המדינות האסלאמיות. האם לא נכון שהם יתייחסו לאירועים שהתרחשו רק אתמול במדינתם נגד אזרחיהם מהמיעוט הנוצרי?
כבוד הנשיא,
כל מה ששמענו היום היו האשמות חריפות על כך שישראל מפרה זכויות אדם. אכן, הדיון שלנו היום הוא הנושא היחיד במהלך שלושת שבועות מושב המועצה המתייחס למדינה אחת ספציפית, וזו ישראל.
בינתיים, יותר מארבעה שבועות אחרי שהממשל הסורי השתמש בגז כימי נגד אזרחיו, הדרישה שלנו לדיון דחוף והחלטה דחופה נותרו ללא מענה.
כבוד הנשיא, ייתכן כי חלק מהבעיה שלנו היא הגדרת המושגים שלנו.
כאשר אנחנו שומעים את סוריה מדברות על הפרות זכויות אדם והחוק הבינלאומי, האם זה כולל טבח של מעל אלף איש? האם זו הגדרתם לזכויות אדם?
כשאנחנו שומעים את מצרים מדברת על זכויות אדם האם זה כולל את מה שקרה רק לפני חודש כשבין 600 ל-2,600 איש נהרגו ואלפים נוספים נפצעו באירוע החמור ביותר של הרג מאסיבי לא חוקי בהיסטוריה המודרנית של מצרים?
מה שיש לנו כאן כבוד הנשיא הוא מקרה של השלכה – אותן מדינות משליכות על שכנתן את הפרות זכויות האדם שהן מבצעות בעצמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה