יום ראשון, 2 במרץ 2014

מחר: שר החוץ הרוסי ייצג את מדינתו בגוף העליון לזכויות אדם כמדינה חברה במועצה



ג'נבה, 2 במרץ – למרות התוקפנות הרוסית באוקרינה המפרה את אמנת האו"ם והחוק הבינלאומי, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב עתיד לבקר מחר בג'נבה ולנאום בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם. יהיה זה מושב המועצה הראשון בו תתפוס מוסקבה את מקומה כאחת מ-47 המדינות החברות בגוף. לרשימת הדוברים הבכירים לחצו כאן.

מזכ"ל האו"ם בן קי-מון יישא את נאום הפתיחה. אחריו יעלו בזה אחר זה נשיא המועצה נדונג אלה [Baudelaire Ndong Ella], נשיא העצרת הכללית ג'ון אש [John Ashe] והנציבה העליונה לזכויות אדם נאבי פילאי [Navi Pillay].

סמנתה פאוור תייצג את ארה"ב, וזאת משום שמועמדו של הנשיא אובמה לשגריר המועצה בג'נבה טרם אושר.מדינות נוספות שיתפסו מחר את מקומן החדש כחברות המועצה הן סין, קובה, ערב הסעודית וויאטנם. את פניהן תקבלנה וונצואלה ופקיסטן שהצטרפו בשנה שעברה.

"צביעות בקנה מידה כזה חותר תחת האמינות של מועצת זכויות האדם בפרט ותחת אמינות האו"ם בכלל", אמר מנכ"ל UN Watch הלל נוייר.

"הגוף העליון לזכויות אדם של האו"ם אמור להגן על הקורבנות ולהעמיד לדין את המרצחים הנוראים בעולם, ולא להפוך את אלו האחרונים לשופטים".

ולמרות שמערכת המשפט שלה ידוע לשמצה, והיא נעדרת כל כבוד לחוק - רוסיה עתידה להגיש למועצה טיוטה להחלטה בנושא "טוהר המשפט".

שר החוץ הרוסי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות TASS, הכריז כי: "טיוטת ההחלטה מבקשת לחזק את המחויבויות הבינלאומיות למשפט הוגן ללא משא פנים".

בנוסף, מוסקבה מבקשת להבטיח עמידה בעקרונות המועצה: "אנו מאמינים כי פעילות מועצת זכויות האדם צריכה להתבסס על שיתוף פעולה בין-מדינתי".

"כל הצדדים הרלוונטיים צריכים לנטוש את הסטנדרטים הכפולים בנושא זה", אמר השר. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה