יום חמישי, 20 במרץ 2014

דוחות או"ם חדשים מזהירים ממצב זכויות האדם באיראן. איפה שש המעצמות?


שרת החוץ של האיחוד האירופאי אשטון מסיימת בימים אלו סבב שיחות "מהותי ומועיל" עם המשלחת האיראנית בוינה, בזמן ששתי דוחות או"ם חדשים מזהירים מפני המצב המתדרדר של זכויות האדם במדינה.

בזמן שקתרין אשטון מסכמת את סבב השיחות האחרון עם איראן בנושא הגרעין כ"מהותי ומועיל", כשהם עתידים להיפגש שוב ב-7 באפריל, על מעצמות העולם לשים לב לשני דוחות או"ם חדשים בנושא איראן המתעדים החמרה בהפרות זכויות האדם במדינה.

גם דו"ח מזכ"ל האו"ם בן קי-מון, וגם דו"ח הדווח המיוחד לנושא זכויות האדם באיראן אחמד שאהד, עתידים לזכות בתמיכה ואישור על ידי מועצת זכויות האדם בשבוע הבא.

"כאשר תפס את מקומו, הנשיא האיראני חסן רוחאני הבטיח לשפר את מצב זכויות האדם במדינה, אך דוחות האו"ם, שהתנהלו במנותק האחד מהשני, מצאו אמת דומה ההפוכה מהבטחותיו: המשטר תולה יותר אנשים, עוצר יותר פעילי זכויות אדם ורודף מיעוטים דתיים יותר מבעבר", אמר מנכ"ל UN Watch הלל נוייר. "ממצאים מדאיגים אלו של האו"ם ממחישים כי לא ניתן לסמוך על רוחאני, ועל מנהלי המשא ומתן לבחון מחדש האם הבטחותיו בתחום תוכנית הגרעין האיראני נעשות בתום לב".

"ממצאי האו"ם מהווים אזהרה לקהילה הבינלאומית לגבי כוונותיו האמתיות של המשטר. ההיסטוריה מראה לנו כי למשטרים הרודפים את אזרחיהם בקנאות ישנה גם נטייה, כאשר ניתנת להם האפשרות, לנסות לעשות דבר דומה אם לא גרוע יותר למדינות אחרות".

לסיכום ממצאי הדוחות של UN watch באנגלית לחצו כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה