יום חמישי, 2 בינואר 2014

10 ההישגים הגדולים של UN Watch לשנת 2013

  1. UN Watch חשף כי איראן גיששה בשקט אחר מושב במועצת זכויות האדם של האו"ם. UN Watch הטיח האשמות קשות במשטר הרודני על מצב זכויות האדם המחפיר במדינה, ואיראן נסוגה במהירות מהמרוץ למועצה.
  2. UN Watch שבר שיא אישי בחשיפה תקשורתית עם לא פחות מ-662 מאמרים ומשדרים שחשפו לעולם אמיתות על המערכת הבינלאומית, בניהם ב-BBC, CNN, the Wall Street Journal, Le Monde, ו-the New York Times.
  3. בכיר האו"ם ריצ'ארד פאלק, תומך חמאס מוצהר, השתלח ב-UN Watch ודרש מהגוף העולמי לסגור את הארגון לאלתר: "המאמצים לערער את אמינותי הם חוד החנית במאבק של הארגון המזויף UN Watch. מה שלא ציפיתי לו היה שאותן טקטיקות ציוניות יזכו לאמונם של דיפלומטים אמריקאים ושל מזכ"ל האו"ם, שתקף אותי אישית. UN Watch סיבך את המשימה שלי". החרם האחרון על ישראל מצד איגוד הפרופסורים האמריקאים עורר את תמיכתו של פאלק, אבל הודות למידע שסופק על ידי UN Watch תמיכה זו התנקמה בהם. 
  4. כשראש ממשלת טורקיה ארדואן אמר בפסגת האו"ם בנושא סובלנות כי הציונות היא "פשע נגד האנושות", UN Watch הניע מנהיגים עולמיים לגנות את קנאתו של המנהיג הטורקי. המום ועצבני מהביקורת העולמית לנאומו, חזר בוא ארדואן מהערותיו.
  5. UN Watch פרסם סרטון משנת 2002 בו נראה מומחה האו"ם ז'אן זיגלר מקבל את פרס מועמר קדאפי – אירוע אותו הכחיש זיגלר באופן נחרץ במשך 11 שנה. למרות ששום דבר לא יכל היה לעצור את היבחרותו מחדש למועצת זכויות האדם של האו"ם, תומך החיזבאללה נחשף כשקרן ורמאי, גונה על ידי שגרירת ארה"ב סמנתה פאוור כ"לא כשיר לשרת" וננזף על ידי הפרלמנט השוויצרי. The Wall Street Journal הקדיש שידור מיוחד לסיפור עם מנכ"ל UN Watch. 
  6. ב-1 בינואר 2014 התקבלה ישראל לראשונה לאחת מהקבוצות האזוריות במועצת זכויות האדם של האו"ם, זו של מדינות המערב. הודות לעשרים שנות מאבק עיקש – דרך דיפלומטיה, לובי, קמפיינים, עתירות משפטיות ועדות בקונגרס האמריקאי UN Watch עזר להניח את הקרקע להסכם שהתקבל בחודשים האחרונים ושם סוף לחוסר הצדק.
  7. UN Watch נאבק במועמדותה של תומכת הטרור מונה סאיף לפרס זכויות האדם בינלאומי.Human Rights Watch, Amnesty International, Human Rights First ושאר הארגונים הלא ממשלתיים שנתנו חסות לאירוע סירבו להסיר או לפחות לגנות את מועמדותה, ואף חגגו את המועמדות דרך ווידאו ופוסטרים שנתלו ברחבי ג'נבה. ולמרות זאת, בסופו של יום כשלה מונה סאיף מלזכות בפרס היוקרתי. 
  8. כאשר האו"ם בחר את סין, קובה, רוסיה וערב הסעודית למועצת זכויות האדם, היה זה UN Watch שחשף את הצביעות בפני העולם והצית עשרות סיפורים בתקשורת. UN Watch נתן למתנגדי משטר רבים פלטפורמה גלובאלית לגנות את מדכאיהם, ובמפגש הפסגה השנתי בג'נבה לזכויות אדם UN Watch חיזק את ידם של פעילי זכויות אדם אמיצים מרחבי העולם. 
  9. כאשר וועדת חקירה חד צדדית של מועצת זכויות האדם הורתה לישראל לוותר על הרובע היהודי בירושלים, UN Watch הזמינה את זוכה פרס נובל לשלום דיוויד טרימבל להעיד בפני המועצה: "האו"ם וגופי זכויות האדם שלו צריכים לעבוד עם גורמים אחרים על מנת לקדם את השלום, ולא לעקב אותו. אני מצטער לומר כי המועצה מציגה את אותה סלקטיביות שהביאה לסגירת הוועדה שקדמה לה. אני מפציר בכם להישמע לביקורות החוזרות ונשנות של מזכ"לי האו"ם לגבי ההרגל של המועצה הזו לבודד מדינה אחת ויחידה, עד כדי התעלמות מכמעט כל דבר אחר" (לצפייה בהצהרה).
  10.  Time of Israel הכריז על אירוע המתורגמנית באו"ם, שנחשף לראשונה על ידי UN Watch, כאחד מעשרת הפוסטים הטובים ביותר לשנת 2013.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה