יום שבת, 18 בינואר 2014

תחת לחץ ערבי החליטו באונסק"ו לבטל תערוכה יהודית פחות משבוע לפני פתיחתה

אונסק"ו בכנס הכללי 2013 בפריז, צרפת. (צילום: AP/Benjamin Girette)

ימים ספורים לפני שארגון האו"ם לחינוך, מדע ותרבות היה עתיד לפתוח תערוכה ראשונה מסוגה במטה הארגון בפריז בנושא "3500 שנים של יחסים בין העם היהודי לבין ארץ ישראל", בשיתוף עם מרכז שמעון ויזנטל, אונסק"ו שינו את דעתם (ראו הזמנה מטה).

ההפתעה כאן היא איננה שנשיאת אונסק"ו אירינה בוקובה [Irina Bokova] נכנעה ללחץ מחאת הליגה הערבית, לא העובדה כי האירוע בוטל לאחר שההזמנות כבר נשלחו, ואפילו לא העובדה כי ההכנות לתערוכה כללו עבודת נמלים של מעל שנתיים על ידי חוקר האוניברסיטה העברית רוברט ויסטריך.


למעשה, ההפתעה היחידה – מארגון שעד לפני מספר שבועות כלל את משטרו של באשר אל-אסד בוועידת זכויות האדם שלו – היא כי בוקובה נתנה את אישורה לתערוכה מלכתחילה. בנוסף מפתיע כי לקח למדינות ערב כל כך הרבה זמן להתעורר ולמחות, שכן כבר למעלה משנתיים שמרכז ויזנטל מצהיר באופן חזק וברור כי התערוכה מיועדת לנטרל "שקרים זדוניים המתפשטים, בעיקר בעולם הערבי", וכי היא עתידה לעלות "לא בבית כנסת או מרכז קהילתי יהודי, אלא דווקא במטה אונסק"ו בפריז, ודווקא באו"ם בו האמת ההיסטורית [הקשר בין העם היהודי לישראל] נקברת פעמים רבות מדי תחת מפולת שקרים".

היה זה ברור לכל מי שיודע משהו על אונסק"ו– גוף האו"ם הראשון שבנובמבר 2011 הכיר ב'פלסטין' כמדינה – כי הכניעה ללחץ הערבי בנושא המדובר הייתה רק עיניין של זמן.

למרות טענותיו החוזרות ונשנות של ממשל אובמה כי אונסק"ו היא מתנת האלוהים ליהודים, ולאנושות, ההפך הוא הנכון: אונסק"ו הוא ללא ספק הגוף הכי אנטי-יהודי של אומות המאוחדות.

אם מועצת זכויות האדם של האו"ם ידועה לשמצה כגוף המקדיש 50% מהחלטותיו לגינויי המדינה היהודית, באונסק"ו עומדים המספרים על 100%.

כן, זו האמת – כל החלטות הגינוי של אונסק"ו הן נגד ישראל.

והרי מספר עובדות:

  • בשנת 2009 חבר המנהלים של אונסק"ו אימץ 8 החלטות נגד המדינה היהודית במושב ה-181 וה-182, ושתי החלטות נוספות נגד ישראל במושב ה-35 של הכינוס הכללי.
  • בשנת 2010 חבר המנהלים של אונסק"ו אימץ 10 החלטות נגד ישראל במושב ה-184 וה-185.
  • בשנת 2011 חבר המנהלים של אונסק"ו אימץ 10 החלטות נגד ישראל במושב ה-186 וה-187, ועוד שתי החלטות נוספות נגד המדינה היהודית במושב ה-36 של הכינוס הכללי.

לא להאמין, אבל בחינה של כל החלטות אונסק"ו (רק לחצו על הלינקים מעלה וראו בעצמכם) מגלה כי הארגון לא גינה אף מדינה אחרת אפילו פעם אחת באותה תקופת זמן.

באופן חריג, בשנת 2012 גינה אונסק"ו בהחלטה בודדת את משטר סוריה על דיכוי הדמים, אך גם החלטה זו התקבלה רק לאחר ש-UN Watch הפעיל לחץ על המדינות המערביות נגד בחירתה המביכה של סוריה לוועדת אונסק"ו השופטת עתירות בנושא זכויות אדם, וכן לוועדה המפקחת על ארגונים לא-ממשלתיים.

גינוי המשטר הסורי היה פעולה חד-פעמית שכשל מלחזור על עצמו במהלך 2013. במקום, ישראל חזרה פעם נוספת להיות המדינה היחידה המגונה באופן ישיר על ידי אונסק"ו.

ואם זה לא מספיק – שימו לב לחוצפה של נשיאת הארגון בוקובה שהצדיקה את ביטול פתיחת התערוכה היהודית שתוכננה ליום שני הקרוב תחת החשש לכאורה כי זו תציב סכנה לתהליך המו"מ לשלום השביר דיו בין ישראל לפלסטינים. עם זאת, אותם עקרונות אצילים של דאגה לשלום מעולם לא מנעו מאונסק"ו לגנות את ישראל ללא הרף.

 ולבסוף יש לתת את הדעת לגודל הטרגדיה – כגוף שקם לאחר מלחמת העולם השנייה במטרה מוצהרת להילחם באפליה וחוסר שוויון, אונסק"ו הפך כיום לאחראי ולמבצע של מעשי אפליה רבים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה